Sauna

Sauna

Blahodárné účinky sauny jsou ve světě známé již po staletí. Pravidelné saunování posiluje imunitní systém, napomáhá z těla odplavovat škodlivé látky, hydratuje pokožku, ulevuje při bolestech pohybového aparátu a vlhký vzduch přirozeně čistí dýchací cesty. Tělo se celkově uvolní a zklidní a má tedy i antistresový efekt. Není divu, že už staří Římané měli ve zvyku projednávat otázky nejvyššího státního zájmu právě v lázních.

V našem relaxačním centru máme k dispozici klasickou tzv. Finskou saunu. K jejímuž vytápění se využívají na kamnech rozpálené kameny a teplota v sauně se pohybuje kolem 100˚C. Vzduch lze zvlhčit díky páře, která vznikne po nalití malého množství vody přímo na kameny. Pro zchlazení je k dispozici bazének se studenou vodou a na následný odpočinek jsou pro vás připravena lehátka v odpočívárně.

Jak se správně saunovat

  • Jak často chodit do sauny?

    Zde platí jednoduché pravidlo – řiďte se vlastními pocity a choďte do sauny tak často a na tak dlouho, jak je vám příjemné. Obecně doporučujeme saunování jednou až dvakrát týdně. Doporučení chodit jednou týdně vychází ze studia bílých krvinek a jejich tvorby. Pobyt v sauně a proces ochlazování těla dopomáha k zvýšení jejich produkce a tím i k posílení imunitního systému. Je vhodné tento proces opakovat jednou týdně, jelikož po týdnu se hladina bílých krvinek v těle člověka vrací k normálu. V rámci jedné návštěvy se zpravidla absolvují tři až čtyři saunovací cykly o délce deseti až patnácti minut.
     
    Na jednu návštěvu sauny si vyhraďte alespoň hodinu a půl, neboť při relaxaci není kam spěchat. Saunování nepomáhá jen tělu, ale i duši.
  • Postup saunování

    • Svlékněte se, odložte všechny šperky - pálily by Vás a důkladně se umyjte mýdlem.
    • Do sauny vstupte nazí nebo zabalení v prostěradle, které budete mít k dispozici. Pohodlně se usaďte, nebo lehněte. V každém případě dbejte na to, abyste vždy pod sebou měli prostěradlo.
    • Zklidněte mysl, dýchejte ústy (dýchání nosem způsobuje vysychání sliznice a může vést k bolestem hlavy) a zůstaňte tak dlouho, jak je vám příjemné. Dobu strávenou v sauně vám pomůžou kontrolovat přesýpací hodiny, které si po vstupu nezapomeňte otočit. V rámci jednoho cyklu doporučujeme nezůstávat déle než 15 minut. Přemáhat se ve snaze vydržet co nejdéle zde není na místě.
    • Po opuštění sauny se osprchujte nejprve vlažnou vodou, abyste odstranili pot a další nečistoty. Následně zatněte zuby a pusťte si sprchu studenou, případně využijte bazének, kde opět zůstaňte jen tak dlouho, jak vám to bude příjemné.
    • Nyní je čas tělo opět zklidnit a připravit na další saunovací cyklus. K tomu využijte lehátka v odpočívárně. Pohodlně se uložte, myslete na příjemné věci a až si vaše tělo samo řekne, můžete proces zopakovat.
  • Je saunování vhodné opravdu pro všechny? 

    Na zdravého člověka má sauna velmi pozitivní účinky. Pozor byste si však měli dát v případě, že se potýkáte s vysokým krevním tlakem, máte problémy s krevním oběhem, játry či ledvinami, trpíte zánětem nebo kožní chorobou. Sauna není vhodná ani pro těhotné ženy. Stejně tak byste se měli saunování vyhnout po prohýřené noci, po vydatném jídle nebo požití alkoholu.

    Pokud máte jakékoliv pochybnosti, doporučujeme poradit se se svým lékařem.

Ceník

Dárkový poukaz

Fotogalerie